Pick! Topic/금융 주식

Kakao games IPO? feat. 카카오게임즈 코스닥 상장 예심 승인

Ernest JK 2020. 7. 23. 22:40
반응형

카카오 게임즈, 한번 알아볼까요?

2013년 8월 22일 ㈜엔진으로 설립하였으며, 2016년 4월 1일 ㈜다음게임을 흡수합병하였는데요, 2016년 7월 1일 사명을 현재의 ㈜카카오게임즈로 변경 하였습니다.

모바일 메신저 '카카오톡'과 포털 'Daum' 서비스를 활용하여 모바일게임과 PC게임의 퍼블리싱 및 채널링사업을 영위하고 있으며, 또한 최근 전문 개발 자회사를 설립 및 인수하여 캐주얼에서 하드코어 장르까지 아우르는 개발사로 사업영역을 확장 중에 있는 상황입니다.

 

 

카카오 게임즈, 어떤 사업을 하고 있는지 자세히 볼까요?

우선, 국내 PC게임의 주요 퍼블리싱 타이틀은 배틀로얄 장르인 '배틀그라운드'와 액션 RPG 장르인 '패스 오브 엑자일'이 있습니다. 해외 PC게임은 MMORPG '검은사막'을 북미유럽지역에 서비스하고 있으며 4년간 축적된 운영노하우와 콘텐츠 업데이트 시너지로 신규 유저 유입 등 긍정적인 성과를 이어가고 있습니다.


그리고 자체개발 PC게임으로는 판타지 세계관 기반의 풍성한 콘텐츠를 갖춘 MMORPG '아키에이지'를 국내를 비롯한 북미유럽, 일본, 중국, 러시아 등에서 서비스하고 있습니다.

현재, 하반기에는 ㈜크래프톤이 개발중인 MMORPG '엘리온'이 연내 출시를 위한 최종 준비중이며, 이후 북미유럽 지역 등 글로벌 서비스를 이어 나갈 계획으로 대형 퍼블리셔로서의 입지를 한층 강화하고 있습니다.

마지막으로 모바일게임 퍼블리싱은 카카오톡의 소셜 기능을 접목한 캐주얼 게임 등 다양한 장르의 타이틀을 서비스하고 있습니다.

 

 

카카오 게임즈, 성장 가능성과 그 상장 가능성을 점쳐봅시다.

카카오 게임즈는 해외 시장에서 캐주얼게임부터 MMORPG까지 다양한 장르의 퍼블리싱 경험을 보유한 역량 있는 게임사로 향후 크래프톤의 신작 MMORPG를 포함한 국내 다양한 장르의 글로벌 퍼블리싱 및 해외 시장에서 개발된 양질의 타이틀을 소싱하여 퍼블리싱 할 예정이라고 합니다.

또한, 다년간 경험을 가진 개발진과 경쟁력 있는 IP를 보유하고 있는 엑스엘게임즈 인수를 비롯해 국내 유망 개발사인 세컨드다이브, 오션드라이브스튜디오 등의 핵심 개발사에 투자하면서 자체 개발 역량을 강화하고 다양한 장르의 개발력을 확보한 상태라고 하네요.

그리고 Daum의 프론트페이지와 카카오톡 메신져를 활용한 마케팅 편의 제공 및 유저들의 게임 접근 편의성을 제공하는 상황입니다.

마지막으로 모회사인 카카오로부터 '카카오프렌즈 IP'를 게임사업에서 독점적으로 사용할 수 있는 권리를 부여 받았으며 직접 제작, 서비스 및 유일한 퍼블리셔로서 이를 활용하고 있어 경쟁우위를 선점하고 있다 볼 수 있겠습니다.


추가로, VR사업 예정이라고도 하네요.

카카오 게임즈, 앞으로 코스닥 상장 시까지 계속 주목해봐야 하겠습니다.

 

관련기사

http://www.econovill.com/news/articleView.html?idxno=405755

 

카카오게임즈, 코스닥 상장 예심 승인

[이코노믹리뷰=전현수 기자] 카카오게임즈가 기업공개(IPO)에 한 발짝 더 다가섰다.카카오게임즈는 한국거래소로부터 코스닥 상장을 위한 예비심사를 승인받았다고 23일 밝혔다. 카카오게임즈 ��

www.econovill.com

For foreigners

Kakao Games, shall we check it out?

Established as an engine on August 22, 2013, and merged with Daum Game on April 1, 2016. On July 1, 2016, the company name was changed to the current Kakao Games.

We use mobile messenger'Kakao Talk' and portal'Daum' services to conduct mobile game and PC game publishing and channeling business. In addition, we recently established and acquired a professional development subsidiary to develop from casual to hardcore genre. The situation is being expanded.

 

Kakao Games, let's take a closer look at what we are doing.

First, the main publishing titles of domestic PC games are'Battle Ground', a battle royale genre, and'Pass of Exile', an action RPG genre. Overseas PC games are providing MMORPG'Black Desert' to North America and Europe, and they are continuing positive results, such as inflow of new users through accumulated operational know-how and content update synergy for 4 years. And as a self-developed PC game, MMORPG'Aki Age' with rich contents based on fantasy world view is provided in North America, Japan, China, and Russia.
Currently, in the second half of this year, MMORPG'Elion', which is being developed by Krafton, is preparing for final release for the year, and is strengthening its position as a large publisher by planning to continue global services in North America and Europe.

Lastly, mobile game publishing provides various genre titles, including casual games that incorporate social features of KakaoTalk.

 

Let's take a look at the Kakao Games, the growth potential and the possibility of listing.

Kakao Games is a competent game company with experience in publishing various genres from casual games to MMORPGs in overseas markets, so it is possible to publish and publish global titles in various domestic genres, including Crafton's new MMORPG, and quality titles developed in overseas markets. It is said to be scheduled.

In addition, by investing in core developers such as Second Dive and Ocean Drive Studio, promising domestic developers, as well as acquiring X-L Games, which has a competitive IP with developers with many years of experience, strengthens self-development capabilities and secures development power in various genres. It is said to be one.

In addition, it is a situation that provides marketing convenience using Daum's front page and KakaoTalk messenger and users' access to games.

Lastly, Kakao Friends IP was given the right to exclusively use'Kakao Friends IP' in the game business by its parent company, Kakao, and it can be seen that it is preoccupying a competitive advantage by using it directly as a production, service, and sole publisher.
In addition, it is said that it is scheduled for VR business.

Kakao Games, we should keep an eye on it until KOSDAQ is listed.

반응형