Tesla Stock Jumped More Than 10% feat. 테슬라 주가
테슬라, 하루 아침에 14% 폭등했습니다.
전기 자동차 업체 테슬라가 첫 번째 전기차인 '로드스터' 를 2008년 출시한 이후, 시가총액 1위의 자동차 업체가 된 기간은 불과 10여년인데요, 최근 기존의 시가총액 1위였던 일본 도요타를 제쳤습니다. 시장은 자동차 산업이 기존 내연기관 중심에서 전기차로 이동하고 있다고 보고 있다고 보여지네요.
이렇듯 2019년도 연 30만대밖에 판매하지 못한 미국 전기차회사 테슬라가 시가총액 약 214조원(1781억달러)으로 전 세계 자동차 회사 중 가장 높은 가치를 인정받는 건 테슬라가 친환경차 선도 회사이기 때문이라고 보여지는데요, 이젠 친환경차만이 생존 가능한 시대가 성큼 다가왔다고 할 수 있겠습니다.
더불어, 아직 단 한 대도 생산하지 않은 수소트럭 회사 니콜라 시총이 300억달러를 넘어서며 포드의 시총을 넘어선 것 역시 같은 맥락으로 보여지네요.
각 국의 친환경 관련 규제 상황을 알아볼까요?
우선, 유럽의 경우, 유럽 각국의 친환경차 전환 의지는 확고해보입니다.
영국은 2035년부터, 프랑스 역시 2040년부터는 내연기관차를 팔지 않겠다고 선언했는데요, 이는 자동차의 수명이 통상 12~15년이기 때문에 2050년 탄소 순배출량을 제로로 만들겠다는 목표를 달성하기 위해선 이때부터 내연기관차 판매를 중단해야 한다는 것입니다.
미국 역시, 오바마 정부와 캘리포니아 주의 강력한 지원이 2010년 부터 이루어졌으며, 현재 트럼프 정부가 연비규제를 아예 없애버리는 이른바 ‘트럼프 룰’을 발표하며 친환경차로의 전환이 주춤한 것처럼 보이지만 실질적으론 계속 친환경차 시장으로 나아가고 있다고합니다. 미 정부의 정책과는 무관하게 캘리포니아 중심으로 12개 주가 친환경차 진영을 형성하고 있고 23개주가 여기에 동참하려는 중이며 올 연말 대선과 상원의원 선거 결과와 무관하게 결국은 친환경차 진영이 이길 것으로 예상되는 상황입니다.
중국 또한, 미국 캘리포니아의 정책을 벤치마킹 하여 정국 정부의 친환경차 정책이 보조금 지원에서 경쟁력 확보로 옮겨가면서 우수 전기차 업체는 계속 늘어나는 중입니다.
우리나라의 전기차 관련 산업, 어떻게 될까요?
우리나라는 현재, 전기차에 공급되는 배터리에 강점을 지니고 있는데요, 국내 배터리 기업들의 기술력과 생산 능력이 전 세계 유일무이한 수준인 만큼 4대 그룹이 뭉친다면 전통 내연기관차들을 향후 3년 내 제치고 글로벌 최고 수준의 모빌리티 강국으로 올라설 것이라 예상해볼 수 있습니다.
관련 정책도 물론 뒷받침 되어야 하겠지요. 전기차 시장이 앞으로 어떻게 될지 지켜보아야 겠습니다.
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https://www.fnnews.com/news/202007070750363243
For foreigners
Tesla, skyrocketed 14% in the morning.
Since Tesla's first electric vehicle, the Roadster, was launched in 2008, it has only been around 10 years since becoming the No. 1 automaker in the market cap, recently overtaking Toyota, Japan, which was the No. 1 market cap. The market seems to believe that the automobile industry is moving from an existing internal combustion engine to an electric vehicle.
As such, Tesla, the US electric car company that sold only 300,000 units in 2019, is recognized as the highest value among automobile companies around the world with a market capitalization of about 214 trillion won ($1.81 billion). It can be said that the era in which only eco-friendly cars can survive is approaching.
In addition, it seems that the hydrogen truck company Nikola, which has not yet produced one, has surpassed Ford's market by over $30 billion.
Shall we look at the environmental regulations of each country?
First of all, in Europe, the willingness to switch to eco-friendly cars in each European country seems solid.
The United Kingdom has declared that it will not sell its internal combustion engines from 2035 and France from 2040, which means that the life of the vehicle is usually 12 to 15 years, so to achieve the goal of zeroing the net carbon emissions in 2050, the internal combustion locomotive will start from this point. Is that we have to stop selling.
In the US, the Obama administration and California's strong support has been in effect since 2010, and the Trump government announced the so-called'Trump Rule', which has completely eliminated fuel economy regulations. It is said to be moving forward. Regardless of U.S. government policy, 12 states are forming green car camps in California, and 23 states are trying to join them, and regardless of the results of the presidential and senatorial elections this year, the green car camp is expected to eventually win. Situation.
China is also increasing the number of outstanding electric car companies by benchmarking the policies of California, the United States, and the government's government's eco-friendly car policy shifts from subsidy support to competitiveness.
What will happen to Korea's electric vehicle-related industries?
Korea currently has strengths in the batteries supplied to electric vehicles. As the technology and production capacity of domestic battery companies is the world's only level, if the four groups unite, they will overcome traditional internal combustion locomotives within the next three years and become the world's best. You can expect to climb into a mobility powerhouse.
Related policies should be supported, of course. We need to see what the electric vehicle market will look like in the future.